Danhostel - Danmarks vandrerhjem modtager Havfrueprisen 2014

”Danhostel får Havfrueprisen 2014, fordi de, med mange nye og spændende tiltag, har bevist, at vandrerhjem er blevet et moderne overnatningstilbud til aktive mennesker,” siger formanden for Danske Rejsejournalister, Anne-Vibeke Isaksen.

Der er aldrig mere end 35 km til det nærmeste Danhostel. De ligger spredt ud over hele landet, som blomster på en græsmark. Danmarks Vandrerhjem eller Danhostel, som de også hedder, modtager Havfrueprisen 2014 for deres fokus på fornyelse, udvikling og nærhed de senere år.

Foreningen Danske Rejsejournalister står for uddelingen af Havfrueprisen, der tildeles en person eller organisation, som har bidraget med noget særligt for indlandsturismen i det forløbne år.

Nye oplevelser hver gang

”Der findes 87 forskellige Danhostels over hele landet. Hver især med deres unikke placering, helt egen sjæl og personlige værtskab. Netop den forskellighed er med til at give gæsterne en ekstra oplevelse, hver gang de besøger et Danhostel. Om det er i Kolding, Skagen, Odense eller et af de 84 andre skønne steder i Danmark,” siger Ina Thorndahl, direktør i Danhostel.

Ina Thorndahl mener, at Havfrueprisen er vigtig, fordi den kan få endnu flere danskere til at åbne øjnene for, hvad et vandrerhjem anno 2014 kan tilbyde.

Fokus på aktive mennesker

Danhostel lancerede i 2013 en ny hjemmeside, som er tilpasset den moderne gæst, i responsive design, så den kan tilgås fra både smartphones, iPads og pc.

”Vores nye hjemmeside www.danhostel.dk, fungerer som portal for alle, der vil på Danhostel, uanset om det er i forbindelse med ferie, kurser og møder, lejrskoler eller træningsophold. Og det er samtidig blevet meget nemmere at booke overnatning på et Danhostel,” siger Ina Thorndahl.

Ved årsskiftet lanceredes Danhostel Sport, som er et tilbud til de gæster, som vil have en aktiv ferie eller et sted at overnatte i forbindelse hermed. "Vi har gjort det så nemt som muligt, når man skal på træningsophold  eller på aktiv ferie med familien. Man booker et sted, så hjælper det lokale Danhostel med resten i samarbejde med lokale sports- og idrætsforeninger. En smart løsning mere. Derfor er vi glade for, at Danske Rejsejournalister har lagt mærke til vores udvikling" afslutter Ina Thorndahl.

For yderligere information, kontakt direktør Ina Thorndahl på mob. 60 22 57 99, eller ina@danhostel-s.dk.

DK4 sender live fra messen 'Ferie for Alle' i Herning på lørdag d. 22. februar kl. 15-18, om bl.a. Havfrueprisen 2014.

Om Danhostel

I alt 87 vandrerhjem er tilknyttet foreningen af vandrerhjem i Danmark, Danhostel, og de spænder alle vidt i forhold til arkitektur, indretning, faciliteter og beliggenhed. Så uanset  om du er til storby- eller friluftsliv, om du vil til Jylland eller øerne, om du vil have maden serveret eller selv lave mad, er der et Danhostel for dig.

Alle Danhostels ledes af enten en vært eller et værtspar, som har et stort kendskab til lokalområdet og gerne deler ud af deres erfaringer med gode udflugter, spisesteder, aktiviteter og meget andet.

DANHOSTEL Danmarks Vandrerhjem er en forening, der blandt andet markedsfører 87 vandrerhjem i Danmark. Med  11.410 senge fordelt på 2.930 værelser, 1,1 mio. årlige overnatninger og en omsætning på over 400 mio. kr. årligt er DANHOSTEL en af landets største overnatningskæder