John Haurits fra Danhostel Svendborg er kåret som årets Danhostel vært 2023

På Danhostels netop afholdte landsmøde i København, blev John Haurits således kåret som årets vært. Det blev han bl.a. for at give sine gæster mulighed for motion, hygge og andet socialt hvad enten det gælder en lejrskole et familietræf eller et hold kursister.

Værtskabsprisen bliver traditionen tro uddelt hvert år på Danhostels landsmøde. Programmet består af faglig nyt og nye tendenser udefra, samt vidensdeling og netværk blandt værterne.

Igen i år var det Danhostels medlemmer der havde mulighed for at indstille en værts-kollega til prisen.

”Det glæder mig meget at se John Haurits som årets Danhostel vært 2023 siger Danhostels direktør Mads Stendorf og fortsætter” John har været forpagter af Danhostel Svendborg siden 2004 og har udviklet Danhostel Svendborg til en stærk virksomhed, der ud over et overnatningssted også er blevet et forsamlingshus i byen, hvor de lokale støtter op om arrangementer der gør det til et levende sted for alle” siger Danhostels direktør Mads Stendorf.

”Det er dejligt at se Danhostel i fuld styrke med et velbesøgt landsmøde. Et godt program med inspiration og socialt samvær. Det er vigtigt for os at mødes og dyrke fællesskabet. Fællesskab er et nøgleord for vandrerhjem og hostels”, siger Danhostels formand Poul Kristian Mouritsen og fortsætter: ”Værtsskabsprisen er vi stolte af at uddele hvert år, den bringer altid glæde og er omgivet med respekt”.

Jeg blev virkelig overrasket over prisen og selvfølgelig virkelig glad for den” siger John Haurits og fortsætter – ”men skynder mig at sende “blomsterne” videre til mit dygtige og engagerede personale - det er jo dem der er ansigtet udad til og sørger for at gribe de bedste af boldene jeg kaster op i luften. De er bare fantastiske”

I år blev der også uddelt specialpriser:

Danhostel Skanderborg – ved Pernille og Kenneth Elsner:

Bæredygtighedspris 2023

Prisen går til værterne på Danhostel Skanderborg.

Pernille og Kenneth har ansat en bæredygtighedskonsulent, der skal arbejde og udvikle stedets bæredygtighed i forhold til verdensmål.

Danhostel Horsens – ved Tim R. Mijakowski-Mikkelsen:

Årets særpris 2023

Prisen går til værten på Danhostel Horsens.

Tim har, både på et regionsmøde og på Danhostels zoom seminar udbredt sin viden om SEO-optimering. Han har undervist sine Danhostel-kollegaer i hvordan man kommer øverst i googles søgeresultater, ved bl.a. at anvende nogle få relevante søgeord.

Danhostel Gjerrild – ved Anna og Michael:

Årets idé 2023

Prisen går til værterne på Danhostel Gjerrild.

Michael og Anna har renoveret en gammel togvogn der står på deres grund. Togvognen er nu blevet en moderne café – som deres gæster kan hygge sig i.

Mads Stendorf slutter af med følgende bemærkning “Det var i år et Landsmøde, hvor vi kunne kombinere ny viden med fællesskabet samt besøge nogle af de nye hostels i København – det var givende for det store fremmøde”.

Anette Brylov Hansen, Online og Marketingchef i Danhostel

Telefon: 5138 6803 / Mail: brylov@danhostel.dk