Værtspar på Danhostel Tisvildeleje stopper

Sankt Helene Ferie- og Kursuscenter i Tisvildeleje

Stanna og Karsten Øland, som siden 1991 med flid og dygtighed, har stået i spidsen for det store Sankt Helene Ferie- og Kursuscenter - Danhostel Tisvildeleje, har fra årsskiftet valgt at stoppe i jobbet som lederpar og lade nye unge kræfter komme til.

Stanna og Karsten kom i 1991 til det store nybyggede feriecenter i Tisvildeleje fra et job som vandrerhjemsværter på Struer Vandrerhjem. Opgaven med at opbygge det hele fra grunden var et spændende incitament for de to unge driftige og sindige jyder. Men også, at det var i den spændende by Tisvildeleje var naturligvis med til at skærpe interessen.

Stanna og Karsten har fra første dag – ja, faktisk allerede inden de var ansat – arbejdet dag og nat for at skabe de bedst mulige rammer for gæster og besøgende. De første mange år boede Stanna og Karsten sammen med deres to børn i hovedhuset på Vieholmgård, som gården hed inden den blev døbt om til feriecentret Sankt Helene - Danhostel Tisvildeleje. Stanna og Karsten fik allerede efter 10 år, så meget 'vind i sejlene', at der måtte bygges yderligere til centret. Nye store mødelokaler og udbygning af Restaurant Sofie.

Utallige er de gæster der igennem årene har nydt godt af Stanna og Karstens gæstfrihed og professionalisme. Sommergæster, lejrskoler, store og små virksomheder, konferencer, møder, sportsklubber fra både Danmark og de nordiske lande, familiefester og meget mere.

En særlig gruppe gæster, som står deres hjerter nær er gæster med et handicap. Sankt Helene er på mange måder ideel, da alt nærmest er i et plan. Arbejdet med handicappede gæster udløste i 2015 Gribskov Kommunes handicappris, som blev overrakt af borgmesteren.

Men også på medarbejdersiden har Stanna og Karsten formået at skabe gode relationer. Mange af centrets medarbejdere har været ansat i over fem år, og mange har passeret 10,15 og 20 års jubilæum. Sankt Helene har gennem alle 25 år været blandt Tisvildelejes største arbejdspladser.

Nu synes Stanna og Karsten imidlertid at tiden er inde til at lade yngre kræfter komme til.

Stanna Lund Øland: "Vi har besluttet at Sankt Helene - Danhostel Tisvildeleje, vort 3. barn, er blevet stor sammen med de andre to og nu vil vi gerne have tid til hinanden, vores egne interesser og have tid til at gøre de ting, vi har lyst til uden at skulle prioritere arbejdet på Sankt Helene før os selv. Vi er helt trygge ved at lade andre nye, stærkere og gerne yngre kræfter komme til og føre stedet videre i den ånd, det blev skabt, men tilpasset den nye virkelighed, verden på vej mod 2020, og med nye visioner og ideer skabe et Sankt Helene - Danhostel Tisvildelje, version 2.0. Vi er sikre på at den nye daglige ledelse vil blive mindst lige så glade for at være på Sankt Helene - Danhostel Tisvildeleje, som vi alle dage har været. Vi vil helt klart savne vores dejlige medarbejdere og vores utallige stamgæster."

Bestyrelsen: ”Bestyrelsen har naturligvis med stor beklagelse, men også med stor forståelse, taget Stanna og Karstens ønske til efterretning. Bestyrelsen er allerede gået i gang med at planlægge ansættelse af en ny leder, eller måske et nyt lederpar, hvilket man vil kunne se mere til i løbet af ganske kort tid”, siger formanden for den selvejende institution Sankt Helene centret, Tommy Seier.

Læs mere om Danhostel Tisvildeleje her.