Danhostel Copenhagen Amager version 2.0
Amagers lokale Danhostel ryster støvet af sig. Efter 7 måneders intensivt arbejde kunne Danhostel Copenhagen Amager den 4. maj åbne en ny og moderne fløj med værelser til børnefamilier og forretningsfolk. Samtidig kunne bestyrer Lasse Uldahl Borch fortælle, at han træder ind i Danhostel-kædens bestyrelse og dermed aktivt vil arbejde for, at den folkelige og prisbillige overnatningskæde bliver et kendt alternativ til landets hoteller.
På Danhostel Copenhagen Amager er indvielsen af fløjen et tydeligt bevis på, at succeskriteriet for fremtidens danhostels handler om hele tiden at være i stand til at lytte til kundernes behov og omsætte dem til konkrete løsninger.
”Nu er vi det første danhostel i København, som kan tilbyde disse nærmest små lejligheder med eget tekøkken til vores gæster. Og jeg er slet ikke i tvivl om, at vi, som årene går, vil se samme udvikling på landets øvrige danhostels - stadig flere gæster ønsker mere komfort til små penge,” forklarer Lasse Uldahl Borch.
Det handler om hele tiden at have fingeren på pulsen:
”Hvor det for ganske få år siden var et stort ønske fra vores gæster, at der kom fjernsyn på værelserne, så står vi i dag over for en ny generation, der sætter større pris på et lynhurtigt Wi-Fi. Behovene ændrer sig, og vi følger med,” siger Lasse med et smil.
Samtidig understreger han, at ikke alt skal ændres. De gode gamle og meget populære sovesale til lejrskoler vil fortsat findes på Danhostel Copenhagen Amager. For trods en øget tilgang af kursister, turister og forretningsfolk, så skyldes en god bid af den årlige belægning stadig landets lejrskoler.
I tæt dialog med kunderne
Danhostel Copenhagen Amager har ikke ligget på den lade side de senere år. Med det ambitiøse bestyrerpar ved rorpinden har stedet undergået en mærkbar forandring. Fløje og værelser er blevet istandsat, møde- og konferencelokaler er altid bookede – og dialogen med gæsterne er blevet en fast del af konceptet:
”Det er netop i snakken med vores kunder, at vi bliver klogere,” forklarer Malou Uldahl Borch. ”Hvad vil vores gæster anno 2015 have, når de besøger København? Er det enkeltmandsværelser med eget badeværelse og en lækker morgenbuffet? Er det konferencelokaler og sparring til gode teambuildingøvelser på Fælleden? Eller er det gode råd til aktuelle aktiviteter i København og en madpakke under armen? Kunsten er, at vi altid lytter til vores kunder og deres behov. Og i videst muligt omfang finder de rigtige løsninger.
Med vores nyeste komfortværelser tilgodeser vi nu efterspørgslen fra forretningsfolk og børnefamilier, der bliver her i længere tid, og som fx ønsker mulighed for at drikke en kop kaffe, tilberede lidt frokost eller varme en flaske til lille Viggo på værelset.”
Flere pressemeddelelser